Vzorný atlantista Alexandr Vondra udělal nečekaný coming-out, když v rozhovoru pro Lidové noviny (7. 3. 2024) prohlásil, že z něj Emmanuel Macron učinil frankofila. Stačilo málo, vlastně jen neurčitý příslib velikášského Francouze, že nedopustí porážku Ukrajiny. Stačí, aby se Rus přiblížil k Oděse či Kyjevu a Napoleonovi potomci se pokusí, patrně za asistence generála Řehky a těch pár tisíc vojáků, které nám zbyli po přeměně naší armády ve výsadkovou jednotku NATO, o reparát.
Silácká slova prezidenta Macrona však nejsou jediným projevem jeho ambicí. Nechal se totiž slyšet, že bude usilovat o prosazení práva ženy na potrat mezi základní práva občanů Evropské unie. Tak, jak je tomu od 4. března 2024 v jeho vlastní zemi. Ten den přijali francouzští zákonodárci většinou 780 hlasů (proti hlasovalo pouhých 72) ústavní dodatek, začleňující právo na potrat do základního zákona Francouzské republiky. Pro byla i většina poslanců „vlasteneckého“ Národního sdružení.
Francouzská revoluce, pramáti násilných sociálních experimentů naší moderní éry, má tak další pointu: Volnost, rovnost, bratrství… a potrat.
Oznámení výsledku hlasování vybičovalo davy lidí, převážně žen, shromážděných mimo jiné v okolí duhově nasvícené Eiffelovy věže, k šílenství. Bujaré oslavy zákonné možnosti rozdrtit kyretou živé lidské mládě, tomu se říká chucpe.
Proč bylo třeba tuto změnu ústavy prosadit v zemi, kde (i) naprostá většina lidí je pro potraty, kde (ii) jsou potraty legální již půl století, kde (iii) je antikoncepce běžně dostupná a kde (iv) je permisivní sexuální výchova nedílnou součástí školních osnov? Zastánci novely tvrdí, že potřebovali zakotvit právo na potrat v ústavě, aby bylo pro jakoukoli budoucí vládu obtížné ho zrušit. Tím si však nad sebou francouzská společnost vynesla ortel.
S mírou porodnosti 1,83, zahrnující miliony „nových Francouzů“ z dnes probíhající Velké demografické revoluce, pokračuje autochtonní francouzský národ v páchání vlastní sebevraždy. A tančí při tom stejně vesele, jako pasažéři na Titanicu. Proč jsou ženy po celé Francii kvůli této změně ústavy v takové euforii? Proč tvrdí, že jsou těhotenstvím utlačovány? Proč se domnívají, že jim právo na potrat garantuje kontrolu nad vlastním tělem, když by nejen z rozboru DNA měly vědět, že nosí tělo někoho jiného a že ukončením těhotenství okrádají o život své vlastní dítě? Proč ze všech Francouzek ani Marine Le Penová, která je proti masové imigraci lidí z třetího světa do své domoviny, nevidí, že hlasováním pro právo na potrat budoucích Francouzů a Francouzek automaticky činí imigraci ekonomicky a sociálně nezbytnou? Na tyto otázky neexistují racionální odpovědi.
Za těchto okolností si Francie ani jiný osud, než je sebezničení, nezaslouží. Dřív, než se vydá na Moskvu, čeká jí zákonitý civilizační střet uvnitř svého vlastního státu. Střet, ve kterém, tak jako ve válce s Ruskem, nemůže takto dekadentní společnost, z povahy věci, zvítězit. Vondra, nevondra.
Autor vydavatel a publicista.
To pravo je zcela logicke a zabrani situaci, ktera nastala v Polsku, kde se dostali do doby stredoveku a lekari se mnohdy boji udelat interupci tehotenstvi i ze zdravotnich duvodu a nechaji zenu zemrit. Takze je lepsi garantovat tuto svobodu a soucasne edukovat – moznost adopce, babybox, atd.
Právo na zabití lidského plodu, a zakotveno v ústavě. Toto právo není logické.
Přesně tak. Je to proti Bohu, zdravému rozumu i přírodě.
V Polsku došlo k jinému extrému z důvodu stále velkému vlivu katolické církve.
Nicméně právo na potrat začíná jednoduchou otázkou: Kdy jsem já osobně začal existovat? A kdy jste vy začal existovat? Až při porodu? Já osobně už při početí. To, že jsem si to neuvědomoval nemění nic na tom, že jsem to byl už já. Taky si nepamatuji věci, když mi byl jeden rok, a přesto jsem to byl já.
Skvělé vysvětlení. Lépe se to snad ani nedá říct. Díky za všechny ženy, které cítí
vinu po hloupých bezohledných zákrocích.
Země, která si zvolí potrat jako jinou metodu reprodukce, si vyhynutí právem zaslouží. Člověk by chtěl napsat: „Ten zatracený Západ!“. Ale tady se určitě hodí:“Ten potracený Západ!“.
Ústavní právo zabít člověka (nebo je to jen nějaký zárodek, biologický materiál?)…Bezdětný – nestará se o dobrou budoucnost pro děti – Macron se svou o 24 let starší dívkou, která ho jako učitelka svedla v 15…byznys nákup dětí včetně pronájmu dělohy a volby „matky“ a „otce“, dovoz elektroaut z Číny, Green Deal, dovozy potravin přes půl planety, ESG, cenzura, miliarda medvědovi, ramadán v Kolíně, Istanbul, korespondenční volba, el. peníze – účet Farrage, vítejte lékaři a inženýři, uctívání dementní Gréty, LGBFMLPSVZ, atd. atd. – a dehonestace, znevýhodňování reálně pracujících a rodin… bravo EU, to už dlouho nemůže fungovat
Díky Bohu za muže, kteří mají zdravý rozum a názory.
Upírat jakékoli ženě právo na potrat je nehumánní. Je to stejné, jako upírat muži právo na vasektomii. Se svým tělem má mít člověk právo nakládat podle vlastního uvážení. Jakákoli jiná možnost popírá svobodu a staví člověka do stínu státem podporované nesvéprávnosti. Nechcete, aby ženy dobrovolně potrácely? Vytvořte jim takové společenské prostředí a podmímnky, v nichž bude výchova dítěte pohodlná,bezpečná a zábavná….vytvořte spravedlivý, prosperující a funkční stát. Nebo můžete rozdávat antikoncepci zdarma. Víte vůbec, kolik stojí dneska dobrá šprcka nebo měsíční dávka prášků?
Tady jde ale o celkovém nastavení mysli. Pokud je v ústavě zakotveno právo na potrat, jasně to ukazuje směr myšlení, který právě k tomu pěknému prosperujícímu státu nevede. Ve chvíli, kdy si lidé přestanou vážit hodnoty života, automaticky jde morálka dolů, potom následuje i pád ekonomické prosperity a dalších věcí.
Pokud někdo ženě nakuká, že má v sobě jen jakýsi zárodek, a tak si zajde na potrat, většina z nich z toho má doživotní trauma. A důvod? Protože vnitřně cítí, že spáchala vraždu někoho, kdo sice byl uvnitř jejího těla, byl na ni 100% závislý, ale není to ona sama, není to její tělo, ale nové tělo, které vyrůstá v jejím těle.
Moje svoboda končí tam, kde končí svoboda toho druhého. Jakou svobodu dávají těm nenarozeným dětem?
A jakou zodpovědnost pak mají ženy vůči svým dětem, když je považují jen za shluk buněk? A to samé platí samozřejmě i k otcům. Kde je jejich zodpovědnost?
Skvělé. Máte pravdu.
„většina z nich z toho má doživotní trauma“
Tak zde bych prosil nějaký odkaz na výzkum a statistiku. Znám osobně několik holek, které šly na potrat a žádné trauma nemají, spíš naopak, jsou rády, že se obtížná situace vyřešila tak snadno. Jinak argumentace pomocí morálky je naprosto irelevantní, protože morálka je přelud.
Nehumánní je člověka zabít, ne mu v tom zabránit. Pokud jste ten článek přečetl celý, nevypořádal jste se s argumentem, že nový počatý lidský život není soupodstatný s tělem jeho matky. Oba lidské subjekty mají vlastní tělo, jakkoli se nachází v jiném stupni biologického vývoje. Proto slogan Moje těla, moje volba, není v otázce morálního posouzení potratu relevantní.
„S argumentem, že nový počatý lidský život není soupodstatný s tělem jeho matky“ jsem se vypořádal velmi snadno. Není to totiž argument, pouze subjektivní názor některých lidí. Jiní lidé si zase myslí, že život člověka začíná porodem. Jinak bychom totiž nejspíš neslavili narozeniny, ale početiny. A dá se vůbec zabít něco, co nemá jméno nebo doklad totožnosti?
Popravdě je mi úplně jedno co má ústavě Francie, klidně ať potratí třeba i Makrona …. myslím že nikomu by to zas až tak nevadilo….pri prasárnách jako totalitní pandemická smlouva ci zelená lež mi toto případně jako zakrývání daleko podstatnějších problémů..nic víc nic míň
Mě to jedno není. Francie je jedna z vůdčích mocí v EU, a to, co prosazuje Francie se postupně bude hrnout i k nám. Zkáza Francie znamená minimálně velké problémy u nás, ne-li naši zkázu také.
Francie nás právem na potrat nijak neinspiruje,my už ho od sociálismu dávno máme.ovšem nechápu tu větu,že Rusko nemůžem porazit.proč hledáte záchranu právě tam?by mě by teda zajímalo,co nám ta bolševicko kgb parta hodlá nabídnout tak přitažlivého,jako alternativu?