Paní „pedagožka“ zapojuje do své činnosti děti a ani neví, že dětská sexualita se začíná vyvíjet ve dvou letech a vykládá, že dětí se sexualita nedotýká.
Nebudu se zmiňovat o tom, jak paní Olivová vypadá a jak svým životem, podle jejího vyjádření, otevírá cestu dalším umělcům …
O umění paní pedagožka neví nic. Není obeznámená se základními fakty dějin a teorie umění. Hovoří o svobodě umělce a neví, že tento problém se řešil už před sto lety.
Dnes je, naopak, doba, kdy si uvědomujeme, že v umění je možné vše a že umělec sám musí hledat hranice. Dokonce si dovolím prohlásit, že umělecká svoboda je něco neaktuálního, nesoučasného a je potřeba hledat nová pouta.
Svoboda bez pokory neexistuje
Současná avantgarda, můžeme-li o něčem takovém mluvit, je v hledání hranic, nikoliv v získávání svobody.
Svoboda je důležitá a delikátní věc. To, co dnes řada lidí vnímá jako svobodu, je často jen prostá bezuzdnost. Svoboda bez pokory neexistuje.
Paní Olivová hovoří stále o sobě, o svých pocitech, o svých potřebách a já se ptám, proč tím zatěžuje ty ostatní, proč valí své problémy na lidi kolem sebe? To jsou levné pseudohumanistické postoje módní v současném světě.
Zákony platí pro všechny
Rovněž hovoří o tom, že by společnost měla dávat umělcům pardon, tzn. modifikovat pro ně zákony tak, aby se nedotkly jejich „posvátné svobody“. Na to nemá nikdo právo. Zákony platí pro celou společnost. Přizpůsobování zákonů jedincům, třídám nebo sektám jsou projevy totality.
Umělecké školy hledají svoji podobu, kterou v záplavě experimentálních gest ztratily. Úloha pedagoga je nesmírně důležitá. Současní umělci, v rámci zachování směšné originality, odmítají vlastní historii, jsou nevzdělaní a nechtějí naslouchat jiným názorům. Dnes, kdy umění ztratilo svojí materiálovou základnu a převažují konceptuální polohy, hraje vzdělanost a kultivovanost zásadní roli. Ani jedno se s paní Olivovou neslučuje. Je ostudou naší nejstarší umělecké školy, že tam může působit jako vedoucí pedagog.
Znovu opakuji. Pro umělce platí stejné zákony jako pro celou společnost. Pokud mu jeho čest přikazuje jejich porušení, měl by tak učinit a přijmout stanovený trest.
Navrhuji, aby AVU byla odebrána akreditace.
Autor je emeritním rektorem Akademie výtvarného umění.
Čtěte také:
Nedemokratická demokracie
Kulturní válka o Ježíše na AVU: trpící spasitel začal traumatizovat studenty
Zdravice Milana Knížáka k 17. listopadu: Zatím ještě můžu říkat, co chci a za to děkuji
To je zcela typické, lidé kteří nemají svým dílem co vyjádřit nebo říct, to řeší šokem. Přesně tak to dělá tzv. novinář Novotný a tak to také dělá ta tzv. umělkyně Olivová.Svlékne se do naha a ukazuje vagínu. To se chytne to zaujme i slepé.🤓☘️
To, co předvádí Olivová je exhibicionismus nejhrubšího zrna. Naše čacká policie a soudy jsou schopny stíhat lidi, kteří byli nazí na svém pozemku, kde se opalovali nebo pracovali na zahradě. Jsou schopni stíhat chlapa, který na své zahradě chodil v bederní roušce. Ale nejsou schopni zatočit s exhibicionistkou, která se na veřejném místě chová jak cvok, rozhazuje zeminu do vzduchu… Proč to dělá? No aby na sebe upoutala pozornost.
Já bych řekl, že váš komentář je směsicí hlouposti, závisti a nenávisti. K. Olivová je renomovaná umělkyně. Její vystoupení bylo na pozemku AVU, což je stejně soukromý pozemek jako něčí zahrada. Na zahradě se člověk opalovat nahý nesmí, pokud je na zahradu vidět zvenku. To je v pořádku, jelikož to je veřejně přístupné. Každý soukromý majitel to může změnit, např. vysoký plot, kam není vidět, např. zeď ap. Tady šlo o krátké vystoupení, kde cílem nebyla nahota, jen patřila do performance. Nešlo o frekventované místo, pár dětí vedle nevěnovalo pozornost nahotě, leda házení hlíny. Umělecké vystoupení zkrátka není totéž, jako když nějaká exhibicionistka se opaluje nahá na zahradě, aby ji bylo vidět z ulice nebo je nahá v koupelně před průhledným oknem, kde nechá rozhrnutý závěs. Tady nejde o ukazování se, ale nahé tělo se součástí vystoupení. Ostatně hrabat se v té hlíně, tak nemusela pak dávat šatstvo do pračky, ale jen vlezla do sprchy.
Přijde mi, že paní Olivová svým odhalováním zakrývá svoji uměleckou bezradnost.
S názory Milana Knížáka, byť někdy jsou radikální, většinou souhlasím, ale k jeho posuzování kvality umění se netroufám vyjadřovat, protože je známé, kolik umělců se uznání za života nedočkalo a byli „objevení“ a uznáni (někdy i dlouho) po smrti (Vermeer po dvou staletích, van Gogh, Modigliani, …).
Poznámky o sexu dvouletých dětí nechápu, jak to souvisí se zaměřením AVU? O tom se tam také učí?
Ale zaujala mě Knížákova poznámka, že Olivová nemá vzdělání. Pokud vím, on sám měl jen středoškolské vzdělání (myslím, že jedenáctiletku) a aby se podle tehdejších pravidel mohl stát rektorem, musel být nejméně docentem. A tak i bez VŠ vzdělání byl v revoluční době docentem jmenován. Pamatuji se na to docela dobře, mnoho odborně velmi slabých jedinců začalo vykřikovat, že byli diskriminování a docentury jim byly udělovány jak na běžícím pásu. Hodně se na tom podepsal tehdejší lidovecký ministr školství Adam, který najmenoval spoustu politiků a lidí z praxe docenty, aniž by měli Ph.D., což dnes není možné (namátkou Pitharta a Stehlíka z Kladna).
Paní olivová potřebuje pouze svěrací kazajku.nechapu já je možné že je placená z našich daní.kdyby šlo o běžného občana,tak ho z té louky do blázince odvezli.
1_ děti
Děti mají z nás všech ženskou tělesnost v nejčerstvější paměti. Dítě, které by z ní mělo šok, nepřežije. Že dívat se na ni je „špatně“, musí mu někdo vysvětlit, a to ještě dost autoritativně, kdy se po čertech vyplatí si toto stanovisko internalizovat a v požadovanou chvíli ho zapapouškovat. Ať někdo vysvětlí, co vlastně je na ženské nahotě pro dítě „špatně“? – Kromě toho si všiml Freud že už dítě je sexualizované, ono samo.
2_ ženskost je jiná
Kdo by se rád svatě rozhořčil na Kačinými performancemi, musí na sobě zapracovat. Je to totiž značně jiná nahota, než pornografická. Ta je v naprosté většině na míru mužů. Ženskost a ženská sexualita je jiná. U Kači navíc s pohanským a před-křesťanským viděním světa, kde – typicky u Ovidia – je božstvo ve zvířecí podobě tak laskavo, že se k nám snižuje.
3_ novověk a polygrafie
Novověk je – kromě Kolumba – hodně odvozován od knihtisku. Co se ale nestalo – knihtisk byl taky doplněn objevem mědirytiny, a tím – od časů Raimondiho rytin k příběhům kurtizán od Aretina – nastala rezistence proti mravnostním závěrům Tridentského koncilu (kterému ležel v žaludku nejen protestantismus, ale hlavně čerstvě se zrodivší akt, spolu s pitvou). Tím byla nastartována cesta k pornografii, protože polygrafie se snadno množí a komercializuje.
k tomu víc viz. E. Lazzarini (diplomka v angličtině – kl.sl.: nude, 1500-1600)
Z příspěvku jsem usoudil, že jediné, co by Olivové pomohlo, by byla již zmiňovaná pitva. Frontální lobotomie by byla zbytečná, v tom pařezu, co má na krku je jen slepičí mozeček.
Nedávno jsme měli připad muže, který měl trauma z dětství – svlékala u moře se před ním svlékla jeho tlustá babička a její kamarádka a zavedly ho na nuda pláž plnou nahých dospělých lidí. Bylo mu 5 let a nic strašnějšího prý nikdy nezažil.
Strčte si své teorie o dětech, které mají “zažité” ženské tělo. Nic o tom nevíte.
Na nudu běžně chodí rodiny komplet, i s dětmi. Kdyby to bylo signifikantně škodlivé, bylo by to dávno zakázané. Znal jsem předškolačku, která komentovala všechny přítomné penisy – a nezdá se, že by z toho byla traumatizovaná.
Každý posuzuje umění po svém a to je svoboda. Někomu se líbí včelka Mája, někomu socha Davida. Jaký je rozdíl mezi mužskou a ženskou sexualitou?
Ovšem předvádět se takto před dětmi není správné. V tom zůstanu puritán. Potom se nedivím, že neví jaké chtějí pohlaví.
Masters a Johnsonová zkoumali křivky ženského a mužského vzrušení, plato, vyvrcholení a uklidnění. Asi se nenajdou lidi opačných pohlaví se stejnými křivkami. Celkově je taky významné, že žena při orgasmu nepřichází o hormony. Její hormony se vyvíjejí s ženským cyklem. Jinak jsou i obecně psychologické rozdíly, typicky to, že ženy jdou ve své většině emocionálně do hloubky. Mužská sexualita je jednoduchá, jednoznačná, křehká. Ženská je opačná. Že to nevíte, je ostuda našeho školství. Češi by měli být většinově zastoupeni ve vedení českých institucí.