Na to stačili tři francouzští „drag“ umělci nesoucí olympijskou pochodeň coby první transvestiti v dějinách, kterým to bylo umožněno. Jeden z nich, vystupující pod pseudonymem Nicky Doll, k tomu napsal na Instagram: „Jak plamen prochází Francií, oznamuje olympijské hry a šíří poselství míru a přátelství mezi lidmi.“ To je ostatně nosnou myšlenkou novodobých olympijských her, a dokonce i papež František před zahájením zveřejnil na sociální síti X přání: „Ať sport staví mosty, boří bariéry a podporuje mírové vztahy.“[1]
Potěšit LGBTQ+ komunitu a šířit vpravdě olympijské ideály bylo autorům zahájení zjevně málo. Umělecký ředitel zahajovacího ceremoniálu Thomas Jolly, který je queer divadelní režisér, herec a komik a jeho tématem je LGBTQ+,[2] ostatně všechny předem varoval: „Podle mě je mimořádné to, že každý u nás i na celém světě má představu, jaká je Francie. A s tím si chci hrát a nabourávat klišé.“[3] Možnosti zviditelnit se v přímém přenosu po celém světě využil Jolly bezezbytku. Letní olympijské hry ve Francii přece mají být nejbezpečnějšími,[4] ekologicky nejudržitelnějšími[5] a společensky nejinkluzivnějšími hrami v dějinách, které podporou sexuálních menšin předčí hry v Tokiu![6]
To tu ještě nebylo
A tak se stalo, že se v průběhu zahajovacího ceremoniálu skupina 18 drag queens (tedy mužů karikujících ženy), včetně onoho tria nesoucího olympijský oheň, postavila za pódiem evokujícím prostřený stůl, a svými pózami i barevností kostýmů účinkujících evokovala Poslední večeři v podání Leonarda da Vinciho. Nic totiž nevyjadřuje inkluzivitu a přátelství mezi lidmi tak, jako obscénní, kýčovitá parodie na Ježíše a dvanáct apoštolů, kdy Ježíše představuje morbidně obézní lesba Barbara Butch[7] s aureolou kolem hlavy a apoštoly pak karikatury žen, přičemž jednomu z účastníků byla zdánlivě vidět varlata, aby se později ukázalo, že mu jen praskly silonky.[8]
To ovšem stále nebylo všechno. Stůl se následně změnil v taneční parket, na kterém se natřásal i Nicky Doll, a k završení absurdity byl následně doprostřed stolu umístěn obří podnos s poklopem, pod kterým se nacházel do modrého overalu navlečený a modře nalíčený muž se sytě žlutými vlasy a plnovousem připomínající Taťku Šmoulu s věncem převážně vinné révy na hlavě a okolo pasu. To koukáte, jací jsme my Francouzi kabrňáci a jak zvedáme laťku toho, co je možné vidět na zahájení olympiády?!
Kromě výše uvedené travesti show obsahovalo zahájení řadu dalších bizarních momentů, kdy se v rámci ukázek francouzské historie objevila bezhlavá Marie Antoinetta se zpívající hlavou, kterou držela v dlaních ve výšce svého pasu, rovněž nalíčená jako transvestita, pavoučí muž lezoucí odnikud nikam, mizerně synchronizovaný kankán, zlaté tele u orchestru nebo maskovaný muž jedoucí na koni, evokující bledého jezdce z Apokalypsy.
Ovšem křepčící transvestity nic z toho nepřekonalo – a o ničem jiném se od zahájení prakticky nemluví. Je to škoda, protože jakkoliv byl čtyřhodinový zahajovací ceremoniál slabý (nejen ve srovnání se zahájením letní olympiády v Londýně před 12 lety), některá vystoupení, třeba francouzské metalové skupiny Gojira nebo zpěvačky Céline Dion, byla skutečně povedená, nápad zavěsit olympijský oheň na balón zase odkazuje na počátky balónového létání ve Francii.
Vizitka dnešní Francie
Někteří kritici úvodního ceremoniálu namítají, že zahájení olympijských her v Paříži není reprezentativním vzorkem moderní Francie. Že sexuální menšiny tvoří velmi malou část populace, že Francie je založena i na křesťanství, jako ostatně celá euroatlantická civilizace. Mýlí se. Ve skutečnosti výše popsaná dekonstrukce Poslední večeře reprezentuje Francii roku 2024 dokonale. Uměleckému řediteli zahájení Thomasi Jollymu nikdy nešlo ani o propagaci francouzské kultury, ani o myšlenky olympismu, ale o vlastní zviditelnění se tím, že zvládne pomocí obscénní karikatury notoricky známého uměleckého díla urazit a naštvat co nejvíce lidí. Když tohoto cíle dosáhl, tak jeho apologeti okamžitě spustili osvědčenou odrhovačku o tom, že zahájení olympiády mohlo urazit jen zaprděné bigotní homofobní burany, co tomu vůbec nerozumí a brečí o konci civilizace.
Obhájci proměny zahájení olympiády v travesti show tím dávají ostentativně najevo, že oni tomu na rozdíl od těch netolerantních homofobů rozumí, že oni jsou ta chytřejší, kulturnější a tolerantnější část společnosti, která má nadhled a ví, že za deset, dvacet let nám tohle zahájení bude připadat naprosto normální. Jsou to titíž lidé, kteří se rozplývají nad olympijskými župany a barevnými fleky pocákanými oblečky české olympijské výpravy Jana Černého, ačkoliv vypadá jako kolekce z výprodeje Reserved stará několik let. Jsou to titíž lidé, kteří tleskají „hrám“ Olivera Frljiće, ve kterých Ježíš znásilňuje muslimku, a nevidí v nich šíření náboženské nenávisti. Jsou to titíž jedinci, kteří za umění považují banán nalepený izolepou na zeď galerie. Ale zkuste jim říct, že pohlaví jsou jen dvě, a nikoliv sto padesát, a dopadnete jako J. K. Rowlingová.
Olympijský výbor vyslal signál…
Slovy klasika, organizátoři olympijských her „vyslali jasný signál“. A diváci napříč kulturami i kontinenty – nejen křesťané, ale také muslimové (protože i oni uznávají Ježíše jako jednoho z proroků) pochopili zahájení jednoznačně: jako naprosté pošlapání jednoho z klíčových okamžiků křesťanství, vedoucích ke spáse lidstva jako takového, a současně jako otřesnou parodii na světoznámé dílo Leonarda da Vinciho. Nutno dodat, že se okamžitě objevili také obhájci této ostudné, nevkusné frašky, nicméně lavina rozhořčené kritiky od Prahy po Sydney byla tak mohutná, že se už v neděli organizátoři omlouvali za zahájení. Anne Descampsová, mluvčí organizačního výboru olympijských her v Paříži, na tiskové konferenci uvedla, že: „Je zřejmé, že nikdy nebyl záměr projevovat neúctu k jakékoli náboženské skupině. Naopak si myslím, že Thomas Jolly se opravdu snažil, opravdu měl v úmyslu oslavovat toleranci komunity, to bylo jeho slovo večera…“.[9] Tak určitě.
Organizátoři si velmi rychle uvědomili, že mají ve svých rukou prvotřídní průšvih, a okamžitě začali „minimalizovat škody“, totiž cenzurovat videoklipy zobrazující Poslední večeři na YouTube a sociálních sítích na základě údajného „zásahu do autorských práv“ (přičemž zahájení zmizelo i z oficiálního YouTube kanálu olympijských her).[10] Facebook dokonce fotografie travesti show označil za „vyobrazení nahoty nebo sexuální aktivity“ a začal kromě mazání příspěvků rozdávat bany uživatelům, kteří je šířili. Důsledkem této cenzury bude jen další kolo efektu Barbry Streisandové. Ohroženy jsou i příjmy z reklamy. Americká společnost C Spire už zrušila veškeré své reklamy, protože nechce být spojována s takovou hanebností.[11] V sázce je totiž 2,6 miliardy křesťanů – a to už je nějaká kupní síla.
…který většinový divák nepochopil
Organizátoři zatím nepřiznali, že jejich cílem – jako všech „pokrokových levicových aktivistů“ za posledních 120 let – bylo konečně zadupat pozůstatky křesťanství do země a místo toho budovat „nového člověka“, který nebude mít s podobnými sexuálními excesy žádný problém. To by totiž riskovali obvinění z šíření nenávisti proti skupině obyvatel (přestože rouhání se víře není ve Francii trestným činem, hranice mezi rouháním a šířením nenávisti není jednoznačná).[12] Proto tvrdí, že se nejednalo o parodii Poslední večeře, ale že šlo o bakchanálie, přičemž modře nalíčený a oblečený muž je ve skutečnosti Bakchus, resp. Dionýsos, bůh vína a nevázaného veselí. V podtextu: pokud se vám travesti show nelíbí, jste nekulturní barbaři, kteří to vůbec nepochopili.
I kdyby to byla pravda, jako že z řady důvodů není (Bakchus nebyl nikdy znázorňován jako Šmoula, chybí další atributy Bakcha a jeho družiny, včetně jeho hole, vína, břečťanu, satyrů apod.), každý umělec nese odpovědnost za své dílo, včetně toho, jak bude interpretováno diváky. Pokud měl Thomas Jolly skutečně v úmyslu zobrazit bakchanálie, pak v tomto cíli naprosto selhal a projevil mimořádné diletantství, protože diváci v jeho díle vidí něco zcela jiného. Pokud měl v úmyslu zobrazit Poslední večeři, pak jeho cílem musela být urážka křesťanů, která se ale vůbec neslučuje s účely olympijských her, kterými jsou (mimo jiné) boj s jakoukoli formou diskriminace ovlivňující olympijské hnutí, a odpor vůči jakémukoliv politickému nebo komerčnímu zneužívání sportu a atletů.[13] Vlastně ani nevím, která z uvedených možností je horší.
Kde se bere netolerance
Až se zase nějací krasoduchové budou za nějakou dobu divit, odkud se ve společnosti bere tolik násilí a netolerance nejen vůči sexuálním menšinám, pak jejím primárním zdrojem jsou „umělci“ jako Thomas Jolly, kteří musí svými „liberálními pokroky ze Západu“ kondenzovanými do nejubožejších provokací mlátit své spoluobčany po hlavách. Jejich cílem je udělat z představení vhodného do Moulin Rouge novou normalitu. Nestačí jim, že je většinová společnost toleruje, oni požadují povinnou adoraci a obdiv. Nestačí jim den, pak týden a teď už rovnou celý měsíc zasvěcený LGBT+ menšinám, během kterého okupují mainstreamová média, pochodují městem a požadují nová privilegia.
Oni musí svou menšinovou sexuální orientaci a s tím spojenou agendu cpát do filmů, knih, počítačových her a teď už i do zahájení olympiády, a to v míře, která už naprosto neodpovídá procentuálnímu zastoupení těchto sexuálních menšin v populaci. Jejich obscénní gesta a provokace jen utvrzují všechny nepřátele naší civilizace v jejich jedovaté víře, že Západ je nenapravitelně zkažený a dekadentní, a že jeho zničením prokáží lidstvu službu.
Agresivní vynucování si pozornosti vede k tomu, že to po dosažení určité míry excesů a úchylností přestane být lidem jedno (protože přesně o tom tolerance je), ale začne je to štvát a začnou se proti tomu vymezovat, a to stejnými prostředky, jakými se dnes prosazuje LGBTQ+ ideologie – ostrakizací, cenzurou, trestním stíháním a rovněž násilím.
Vlna nesouhlasu se zahajovacím ceremoniálem, která se převalila přes olympijský výbor jako tsunami, dává naději, že tak špatně na tom snad ještě nejsme. Sportovní zápolení ještě dokáže lidi spojovat – nenechme si to vzít.
[1] https://www.vaticannews.va/cs/papez/news/2024-07/papez-frantisek-kez-olympijsky-a-paralympijsky-duch-podpori-mir.html
[2] https://www.thepinknews.com/2024/07/25/queer-paris-2024-olympic-opening-ceremony-director/
[3] https://www.denik.cz/ostatni_sport/olympijske-hry-pariz-2024-zahajeni-ceremonial-kritika.html
[4] https://www.idnes.cz/oh/pariz-2024/olympiada-pariz-bezpecnost-investice.A240718_200151_olympiada-paris-2024_ald
[5] https://www.hrot24.cz/clanek/zelena-nikoli-zlata-medaile-olympiada-v-parizi-chce-byt-co-do-udrzitelnosti-nejlepsi-v-dejinach
[6] https://www.lidovky.cz/svet/letosni-olympiady-v-tokiu-se-zucastni-nejvice-lgbtq-sportovcu-v-historii-soutezit-jich-bude-vice-nez.A210713_155147_ln_zahranici_lianr
[7] https://www.thejc.com/news/world/meet-dj-barbara-butch-the-jewish-love-activist-at-the-centre-of-the-olympics-controversial-opener-tybuct25
[8] https://metro.co.uk/2024/07/27/fans-mistakenly-claim-performers-testicle-seen-olympics-opening-ceremony-21310234/
[9] https://www.idnes.cz/oh/pariz-2024/poradatele-omluva-obrazu-posledni-vecere-drag-queens.A240728_152308_olympiada-paris-2024_rou?
[10] https://www.dailymail.co.uk/news/article-13679885/olympics-paris-2024-opening-ceremony-video-deleted-account-backlash.html
[11] https://eu.clarionledger.com/story/news/local/2024/07/29/c-spire-pulls-advertising-opening-ceremony-olympics/74584851007/
[12] https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/francie-prezident-emmanuel-macron-islam-kritika-nabozenstvi-rouuhani-svoboda-mila-villefontaine.A200212_105530_zahranicni_dtt
[13] https://olympics.com/ioc/mission
Zas nutno přiznat, že se organizátorům podařilo něco vskutku nevídaného: naštvat současně křesťany i muslimy, konzervativce i feministky, to je svým způsobem umění.
Pane Boudo, když už děláte trak podrobné rešerše:
Režisér zahajovacího ceremoniálu OH 2024 Thomas Jolly popírá, že by se inspiroval Da Vinciho Poslední večeří ze 16.stol. Tvrdí, že zdrojem jeho inspirace živého obrazu „Tableau Vivant“ na OH 2024 je „Le Festin des Dieux“- Slavnost bohů na hoře Olymp “ od Jana Harmensze van Bijerta z r. 1635. Uprostřed obrazu není Ježíš ale Apollon a jedná se o svatbu Thetis a Pelleé. Malíř Jan Harmensze van Biljert namaloval kolem roku 1635 obraz, který je dnes součástí sbírek v Musée Magnin v Dijonu. Bohové na Olympu zde slaví svatbu bohyně Thetis a krále Pálea – tedy rodičů slavného Achilla – hrdinského účastníka Trójské války. A uprostřed trůní postava – v těchto souvislostech spíše Apollóna než Krista, ale o tom se i mezi odborníky vedou spory. Každopádně nizozemský malíř ovlivněn římským barokem (Carravagiem) ve své protestantské zemi musel zjevně balancovat konečnou podobu. A je zjevné, že i tímto rozporuplným obrazem se inspirovali při olympijském zahájení jeho autoři Thomas Jolly a Philippe Katerina za údajně 20 milionů eur.
viz také mj.
https://artrevue.cz/obraz-ktery-inspiroval-olympijske-zahajeni/
hezky den MS
Podobne obhajoval pred revízorom sprievodca autobusu na Liptove (vtedy sa ešte dierkovali cestovné lístky) pripísanú poznámku na lístku pri nesprávne vyznačenom údaji: „Táto dierka nie je dierka“. :))
PM: ale zabudol ste sa zmieniť o tom, že to dierkoval bačovi…
Dokonalé 😂😂😂
Právě proto je v tom článku odkaz na dva zdroje prokazující, že Jolly od počátku parodoval Poslední večeři. Výmluvu o tom, že šlo o slavnost boha Dionýsa/Bakcha, vymyslel až dodatečně, až poté, kdy se ukázalo, jaký je to průser a že si nevystačí s naučenou mantrou o tom, že se to nelíbí jen zaprděnejm konzervativcům a netolerantním homofobů.
P.S.: jsem zvědav na to, co uvidíme na zakončení pařížských olympijských her.
A které že zdroje to dokazují? Tedy skutečně dokazují, ne jenom že citují další jiné, kteří ve výjevu též spatřují poslední večeři páně. Co jsem slyšel, tak se tam Jéžíš zřídil tak, že byl pak tři dny „mrtvej“. Ale ono to jsou stejně jenom takové prehistorické pohádky, že. Řecké báje a pověsti byly stejně lepší a celá Řecká mytologie nápaditější…
🙂
https://www.washingtontimes.com/news/2024/jul/29/french-accused-of-gaslighting-with-last-supper-den/
OH 2024: Modrý Dionýsos před Kristem netančí ale vyvolává v Číně veselí
Francouzský zpěvák Philippe Katerine, který se na zahajovací olympijské show objevil jako bůh vína, se stal miláčkem čínského internetu. Na slavnostním zahájení olympijských her 2024 se zpěvák Philippe Katerine objevil jako téměř nahý bůh Dionýsos v nadměrné míse s ovocem zpíavjící a tančící před Apollonem, nebo když chcete, před Ježíšem… Toto vystoupení mělo nyní nečekaný ohlas v Číně – a ukazuje, jak rozdílně je vnímána jedna a tatáž kulturní událost v různých zemích světa.
Barvitá scéna slavnosti na Olympu, inspirovaná řeckou mytologií (a obrazem Jana Harmensze van Bijerta z r. 1635), si ve Francii vysloužila kritiku krajně pravicových politiků a katolických hodnostářů. Ti spontánně spojili obraz modře pomalovaného 55letého zpěváka před několika drag queens v pozadí se slavným obrazem Leonarda da Vinciho „Poslední večeře“ a obvinili ho z rouhání (!). V Číně však takové narážky na křesťanství nebo řeckou mytologii sotva hrály roli.
Mnozí Číňané, kteří mohli ceremoniál sledovat v televizi, si roztomilého „malého modrého tlouštíka“ očividně oblíbili. Někteří se nechali inspirovat k vytvoření vlastních uměleckých výtvorů. Sociální sítě, jako je platforma „Xiaohongshu“, jsou nyní plné vtipných ilustrací modrých Katerinů v různých stylech, některé inspirované komiksovou kulturou, a také malých ručně vyrobených figurek, většinou krásně zdobených barevnými květinami.
Někteří považují francouzského zpěváka přímo za lahůdku: existuje verze z bramborové kaše a navíc návod v několika krocích, jak si z pasteliny vyrobit vlastního „modrého tlouštíka“ , včetně vyřezávaných ozdob ze zeleniny.
:)))
Ano a vězení jsou plná nevinných. Je to cílená provokace a dehonestace křesťanství. Evidentně skvěle nachystaná i se zadními vrátky. Pokud by pan Jolly mluvil pravdu, stačilo předznamenat ještě před vystoupením, co má zobrazovat a tím vlně nevole a jakýmkoliv dohadům zabránit. Ani by mne nepřekvapilo, kdyby je k ústupu donutily reakce ze řad muslimů, kteří Ježíše ve své víře jistým způsobem také uznávají.
Křesťani se dávno zdehonestovali sami. Mučení, upalování… Nejnověji zneužívání dětí u kterého se se duchovní kryjí navzájem…
bukvicemi a samozvanými farizeji je prolezlá celá státní ekipa. samozvaný vojtíšek z party pro studium sekt a nových náboženských hnutí neuvádí jako nebezpečnou sektu z KUTNÉ HORY: SOUD ROZPLÉTÁ PŘÍBĚH SROVNATELNÝ S KUŘIMSKOU KAUZOU. a najednou tu máme překvapení a divení, přitom všechna světová náboženství se již stala pomatenými a směšnými, a nevedou k podstatě. sory jako, čas již odhalil falešné proroky a jejich pohunky. dohledové orgány samy jsou dezorientované a zkorumpované. viz herman, bek a další.. pár jedinců proti miliardám pomatených ovcí je výsledek výnosného kupčení s bohem. navíc k tomu ještě armády zelených, sexuálních, a politických deviantů tvořících smrtící koktejl pro nenaplněnou touhu po sebepoznání.. vyretušování křížů na obalech výrobků v lidlu, byl jen kontrolní balonek libtardů i progresivistů ve svém sebevražedném globalizačním tažení. a hodlají s sebou do pekel strhnout i všechny kolem sebe. vojtíšek sám je samozvaný vůdce sekty, která ukazuje na druhé, aby odvracel a odváděl pozornost od vatikánské raligio homosexuální pedo mafie. vždy referuje až ex post, studium k ničemu nevede, a je jenom zástěrkou a čerpačkou. špinavou práci za něj dělají studenti, na jejíchž diplomky se potom odkazuje. sám čas jej odhalil. je alarmující, že stát si ho objednává jako znalce. v podstatě je to hlupák, kterému jste naletěli, abyste poté dál ohlupovali a obluzovali občany…čím více je jakákoli společnost odtržena od přirozeného řádu, o to více mají podobné skupiny zájemců. protože tam, kde by měli dostávat relevantní odpovědi je nedostávají a pouze narážejí na státní lži a jejich placené pomatené zmanipulované přisluhovače…náboženství + jejich konfese v podání světových církví se již stala pro člověka a společnost nebezpečnými a kdo tomu propadne, je zbržděn ve svém duchovním růstu, protože poselství skutečných moudrých byla jejich následovníky vždy zmonopolizována, překroucena, zideologizována, zobchodována, využita a zneužita. všechny církve světa zdegenerovaly, ztratily sebe očistnou schopnost, a již nenesou etalon podpory a staly se naopak klamavou parazitickou, obluzovací přítěží pro obyvatele. Prokop Remeš Psychoterapie, náboženství a spiritualita, Terapie osobně/online 1500 Kč/50 min. Supervize 1500 Kč/50 min., seminář á,- 5000,-Kč/2 dny. A to, se vyplatí.🤮🤮🤮🤮🤮 fialový hnus
Rozumím. Chápu, že se na psychiatra čeká dlouho, ale vydržte, určitě Vám pomůže. Zkuste zatím alespoň studené sprchy a vynechte drogy, ať Vám nepraskne žilka.
Půjčky na větrnou energii: Rozvojová banka EU EIB dává půl miliardy Deutsche Bank. Deutsche Bank v poklesu. Tradiční finanční ústav musel ve druhém čtvrtletí vykázat strmý pokles zisku. Německý státní dluh dosáhl na konci roku 2023 téměř 2,5 bilionu eur – rekordní úroveň. to se nám to žije, když jim to druzí platí. většina menšině. a to, se vyplatí..fialový eurohnus…
Koho označuje slovo „buzerant“,to je člověk, který buzeruje, obtěžuje jiné lidi.Takto do dopadlo , když se jim dá prostor.Vyplodi takový hnus jako bylo zahájení Olympijských her.Obtezuji a provokují, EU by měla takové provokace zakázat.😂😂😂