Menu
Přihlásit se

Rozhovor.

Kateřina Konečná: Jsem svině a Česko je zoufalou kolonií Západu

Přistihli jste se, že při sledování politických debat zvláště v konfrontaci s pětikoaličními politiky souhlasíte s tím, co říká předsedkyně komunistické strany a lídryně hnutí Stačilo! Kateřina Konečná? My ano. Rozhodli jsme se proto, že dva největší antikomunisti redakce vyrazí do ústředí komunistické strany a zprostředkují čtenářům autentický svět a názory Kateřiny Konečné.

Ladislav Henek, Marek Stoniš
Publikováno 09/09/2024
Doba čtení 5 min.
Kateřina Konečná. Foto: Michelle Adlerová.

Pojďme začít tou asi nejčastější výhradou, kterou dnes čtu vůči KSČM a vám osobně, tedy že nahráváte Rusku. Jaký máte dnes pohled na válku na východ od nás, na Rusko a bránící se Ukrajinu?
Především chci hned na začátku vás a vaše čtenáře upozornit, že jsem svině. Přesněji řečeno, podle člověka placeného námi všemi, kterého zaměstnává Petr Fiala, jsem svině. Což vlastně charakterizuje dobu, ve které žijeme. A odpovídá to i na vaši otázku. Ve chvíli, kdy se nevejdete do toho, co nám vláda říká, že si máme myslet, tak to už dokonce může zajít tak daleko, že vládní úředník, placený z daní nás všech, je schopen o určité skupině lidí říct, že jsou svině. Myslím, že to tady v historii snad ještě nikdy nebylo. Vlastně to jenom ukazuje, jak jsou zoufalí, protože já jsem od nich ještě nikdy neslyšela racionální argument. Ale když nás má pan Foltýn dnes za svině, tak čekám, kdy dostanu nějakou příručku, ve které bude uvedeno, co můžu a nemůžu říkat. A co bude dál? Budeme vyhnáni z České republiky? Nebo oplocení, tábory, kam nás zavřou? To je přece šílené a s demokracií to nemá nic společného.

Jakou nálepku byste si udělila vy sama?
Jsem protiválečná. Už jako studentka jsem se vymezovala vůči válce v Jugoslávii. A pak jako politička proti válkám v Afghánistánu, Iráku, Libyi, varovala jsem před obrovským průšvihem, který tam může nastat. Celých 22 let, co jsem v politice, stále říkám: Válka je svinstvo, války bychom neměli podporovat, a pokud se domníváme, že nejsme rozvojová, ale rozvinutá společnost, tak bychom měli umět všemi prostředky válkám předcházet. Nedocházelo by k tak tragickým omylům, kdy nám ve sněmovně zastánci války málem ukazovali ty chemické zbraně v Iráku a tvrdili, že tam rozhodně musíme zasáhnout, aby se pak ukázalo, že to byla lež a žádné zbraně neexistovaly. To se ale ukázalo poté, kdy to stálo milion lidí život, celé země byly rozvrácené a v důsledku toho vznikl Islámský stát. Takže kdo je prapůvodcem Islámského státu a také terorismu, který se páchá v Evropě? Přesně ti politici, kteří nechali rozvrátit Irák a další země jen kvůli nerostným surovinám a zdrojům.

To byl podle vás důvod těchto válek? Nerostné suroviny?
Ano. A zisky zbrojařských firem, ze kterých by zbrojaři mohli zaplatit pět volebních kampaní v Americe. To je výsledek „práce“ Spojených států, statisíce nebo možná miliony mrtvých, nespočet miliard dolarů pro zbrojařské firmy a situace stejná nebo horší než dříve. Co je dnes třeba v Afghánistánu? Ženy tam zase nemají žádná práva, dochází k porušování všech dalších lidských práv. Takže ano, mám stejný názor na konflikt na Ukrajině, jaký jsem měla v případě válek v Afghánistánu, Iráku, Libyi, Sýrii Američané podporují vždy tu válku, na které vydělají. Komu si myslíte, že dnes patří už neodhadnutelná rozloha ukrajinské země? Kdo si ji rozparceloval? Američanům jde vždy o vlastní kšeft, vůbec jim nejde o lidi, kteří na tom území žijí.

Pojďme na domácí hřiště. Když se dostanete do vlády, budete opět znárodňovat?
To jsou samozřejmě nálepky, které jsou nám dávány. Jednou jsem ve straně z legrace řekla, že uděláme velkou zeď nálepek z nesmyslů, které o nás říkají. Ale kolegové mi oponovali, že tak velká zeď v této velké budově nikde není. Podívejte se: to, že kapitalismus pro nás není společenský systém, který by zaručil, že se devadesáti procentům lidí v této zemi bude žít dobře, to je fakt, ten nepopíráme. Současně je faktem, že éra kapitalismu končí, což už taky většina lidí pochopila nebo začíná chápat. Chápou, že je něco nenormálního, aby si pár nejbohatších rodin v naší zemi vydělalo ročně o stovky miliard korun více než dříve, a přitom vidíte miliony lidí, kteří padají do chudoby, musejí si chodit pro sociální dávky. A jsou mezi nimi lidé, kteří v této situaci nikdy dříve nebyli, někteří pracují třeba ve státní správě, další ve školství a podobně. To přece není normální společnost. Takže jsem přesvědčena, že náš stát je dost bohatý na to, aby si mohl dovolit pomoci k lepšímu životu lidem, kteří se propadají do chudoby. Ale žádné znárodnění v našem programu rozhodně nenajdete. Na druhé straně se ovšem chceme bavit o daleko větší kontrole státu nad strategickými společnostmi.

Které máte na mysli?
Třeba ČEZ, kde bychom měli vykoupit minoritní akcionáře. Víte, co je ale zvláštní? Když o tom mluvil premiér Fiala, žádnými nálepkami zahrnut nebyl. Přitom to byla asi jediná věc, kterou bych podepsala. A nejde jen o energetiku, jde také o vodu, o plyn. Především však musí stát konečně jasně říct, které podniky jsou pro něj strategické. Řeknu jeden příklad, ten mi připadá úplně šílený. Liberty Ostrava. Vezměte si, kdo všechno na tom vytěžil obrovské miliardy, kolik jich z toho vyvedl. Jsem přesvědčena, že se musíme bavit o tom, jestli je normální, že nám vládnou lidé, kteří nechají náš ocelářský průmysl zlikvidovat tak, že se staneme závislými na dovozu oceli. To je přece obrovské selhání politiků a ztráta části hospodářské suverenity České republiky.

Zdůrazňuji, že jestli přede mnou kdokoli z této vládní pětidemolice vysloví ještě někdy slovo suverenita, tak na něj poštvu Foltýna, protože od kohokoli z vládních činitelů je jen vyslovení tohoto slova dezinformací par excellence. Situace je taková, že oni nechali zlikvidovat ocelářské srdce naší země a do značné míry i Evropy. Především tím, že se na to vykašlali. A ať nelžou, že s tím nemohli nic dělat. Stát si zkrátka musí říct, že ocel je strategická surovina, a jen ten, kdo ji bude mít, může obstát v konkurenčním boji. Kdo ji nebude mít, bude vmanévrován do situace rozvojové země. My se vážně pod touto pětidemoliční vládou posouváme směrem k Africe. Necháme si zlikvidovat nejstarší ocelářský podnik v téhle zemi, protože naši politici byli a jsou tak zdechlí, že nejsou schopni si ani uvědomit jeho zásadní důležitost. Teď budeme závislí na šuntech bůhvíodkud. Z nebetyčné hlouposti si likvidujeme naši konkurenční výhodu a suverenitu. Hlavně že po covidu měli všichni plná ústa soběstačnosti, a teď ztrácíme další průmyslové odvětví. Co budeme asi dělat v nějaké další krizi, třebas i uměle vyvolané? Budeme žebrat? Nebo se obejdeme bez něčeho tak zásadního, jako je kvalitní ocel?

Strategie státu by tedy měla spočívat v tom, abychom byli jako země co nejsoběstačnější v důležitých oblastech?
Jistě. V době jakékoli krize nemáte přátele, máte jen obchodní partnery. Vzpomeňme si jen na nedávnou dobu covidovou, co se dělo, přeplácení zdravotních prostředků, koukněte se, co jsou celé země a nadnárodní formy schopny dělat v energetické krizi. Myslet si, že máme nějaké přátele, kteří nám vždy v krizi pomohou, je s odpuštěním velká kravina. Já třeba souhlasím s ekonomkou Ilonou Švihlíkovou, že jsme kolonií. Jsme závislí na rozhodnutí úplně jiných států a také nadnárodních firem. Ty tady mají větší vliv než vláda České republiky.

Kdo je tím kolonizátorem?
Globální kapitál, který vytváří podmínky pro nás nevýhodné, pro něj velmi výhodné. Jestliže vás konkrétně zajímá, čí jsme kolonií v rámci Evropské unie, tak jednoznačně jsme kolonií Německa. To se týká hlavně průmyslu, na prvním místě automobilového. V případě bank jsou tady i jiní evropští kolonizátoři. Mohli bychom vyjmenovat spoustu korporací, které nás kolonizovaly. Korporace, a na to nezapomínejme, mají jen jediný cíl – optimalizovat své zisky, což mimo jiné znamená neplatit daně v České republice. Za posledních 30 let jsme se skutečně stali zoufalou kolonií, ve všech strategických oblastech závislou na někom jiném.

Je nejvyšší čas a bezpodmínečně nutné, abychom se bavili o základech naší suverenity, která přece spočívá právě do velké míry v soběstačnosti, a nezávislosti na někom jiném. Musíme být soběstační v potravinách. Ne v banánech, ale v základních potravinách, jako jsou mléko, maso, pečivo, cukr, mouka, to, co potřebujete pro svůj každodenní život. Musíme se konečně začít bavit o bezpečnostní soběstačnosti. Co opravdu potřebujeme a co fakt nepotřebujeme. Je normální, aby jediné ministerstvo, které bude mít navýšený rozpočet, bylo ministerstvo obrany? Na co potřebujeme ty šíleně drahé F-35? Aby se mohl premiér Fiala vyfotit v Bílém domě? Ale docela se obávám, že bychom tady seděli ještě půl dne, než bychom rozebrali všechna odvětví české ekonomiky, kde musíme být soběstační, kde jsme byli soběstační, ale už nejsme.

Celý rozsáhlý rozhovor s Kateřinou Konečnou naleznete v srpnovém čísle měsíčníku TO.

Čtěte také:
Kdo se bojí Kateřiny Konečné?
Řeporyjec Novotný rozpoutal dívčí válku na Xku. Komunistka Konečná odráží útoky liberálních dam

Komentáře (24)

  1. Tvl komunisti byli svině dávno před tím než se tahle prej ruskem placená dáma narodila. Z tohohle webu se stává ještě čím dál tím větší odpad

        1. V tom případě jistě nemáte rád ani ostatní strany a hnutí včetně prezidenta, protože právě tam jsou všichni bývalí komunisté. V KSČM je nejvíce těch, kteří byli v roce 89 ještě děti. Dnešní KSČM nemá s KSČ vůbec nic společného. A kdyby si hned tzv. revoluci změnili název, možná byste ji teď volil a nevedl tyhle přihlouplé řeči.

          1. KSČM je stále KSČ. Obhajuje nacisty v RuSSku. A rudá Káťa? Každá rudá děloha, je blbá už od boha. Když už mluví o té Jugoslávii. 1904 Rusko napadlo některé ostrovy, patřící Japonsku
            1917-1921 válka Ruska proti Ukrajině a jejím snahám o nezávislost
            1918 invaze do Azerbajdžánu
            1918 invaze do Finska
            1918 obsazení Běloruska
            1918 obsazení části Moldavska
            1918-1920 válka Ruska proti Lotyšsku
            1918-1920 válka Ruska proti Estonsku
            1918-1919 válka Ruska proti Litvě
            1918-1920 válka Ruska v Osetii
            1919-1921 invaze Ruska do Polska (Rusko-polská válka)
            1920 invaze Ruska do Azerbajdžánu
            1921 invaze Ruska do Gruzie
            1921 invaze do Mongolska
            1921 ruské potlačení arménského povstání
            1921-1922 ruské potlačení povstání v Karélii
            1924 další ruský vojenský zásah proti gruzínským nacionalistům
            1929 první ruskán vojenská intervence v Číně
            1937 druhá ruská vojenská intervence v Číně
            1937 invaze do Azerbajdžánu
            1938 znovu napadení Japonska
            1939 ruská invaze do Polska
            1939-1940 ruské přepadení Finska (tzv. Zimní válka)
            1940 vpád do Rumunska
            1940 ruská anexe Estonska
            1940 ruská anexe Lotyšska
            1940 ruská anexe Litvy
            1941 invaze do Iránu
            1941-1944 pokračování ruské válka proti Finsku
            1941-1945 využití důsledků 2. světové války, jako záminky k obsazení východní Evropy, střední Evropy a Balkánu
            1944 anexe Tuvy
            1944 vpád do Albánie
            1944 válečné operace na čínské hranici
            1944-1956 ruská vojenská intervence v Pobaltí
            1950 aktivní účast na válce v Korei
            1950-1953 ruská vojenská účast v Korejské válce
            1953 krvavé potlačení povstání v NDR
            1955-1975 ruská vojenská účast ve vietnamské válce
            1956 krvavá ruská vojenská intervence v Maďarsku
            1960 aktivní účast na válce v Laosu
            1961 aktivní účast na válce ve Vietnamu
            1962 vojenský podíl na operacích v Alžírsku
            1962 ruští vojáci v Jemenu
            1968 spoluúčast Ruska na invazi do Československa
            1969 Rusko znovu napadlo Čínu
            1969-1970 přímá ruská vojenská podpora egyptských islamistů proti Izraeli
            1970 aktivní účast na válce v Kambodži
            1971 ruská vojenská účast v indo-pákistánském konfliktu
            1972 aktivní účast na válce v Bangladéši
            1974-1990 ruská vojenská účast ve válce v Eritrei
            1975-2002 intenzivní ruská vojenská podpora zrůdných režimů v občanské válce v Angole
            1977-1978 ruská vojenská účast ve válce mezi Etiopií a Somálskem
            1979-1989 ruská masivní invaze do Afghánistánu a následná válka
            1988 invaze do Azerbajdžánu
            1990 opět invaze do Pobaltí
            1991 invaze do Gruzie
            1992 nová invaze do Gruzie
            1992 bombardování Ingušska
            1992 ruská vojenská intervence v Moldavsku (dodnes jsou v Podněstří ruská vojska)
            1992 nová ruská vojenská intervence ve východní Osetii
            1992 invaze do Azerbajdžánu
            1992-1997 ruská vojenská intervence v Tádžikistánu
            1993 ruská vojenská účast v gruzínské občanské válce
            1994 opět Arerbajdžán
            1994 opět vojenský zásah v Dagestánu
            1994-1996 první válka v Čečensku
            1998 znovu Gruzie
            1999 znovu Dagestán
            1999-2009 druhá válka v Čečensku
            2008 válka v jižní Osetii, kde Rusko napadlo Gruzii
            2009 další ruské vojenské intervence na severním Kavkaze
            2014 anexe Krymu, invaze na východní Ukrajinu
            2016 bombardování Sýrie a obsazení několika klíčových míst (dodnes)
            2022 celoplošné napadení Ukrajiny

  2. V tom případě jistě nemáte rád ani ostatní strany a hnutí včetně prezidenta, protože právě tam jsou všichni bývalí komunisté. V KSČM je nejvíce těch, kteří byli v roce 89 ještě děti. Dnešní KSČM nemá s KSČ vůbec nic společného. A kdyby si hned po tzv. revoluci změnili název, možná byste ji teď volil a nevedl tyhle přihlouplé řeči.

  3. Dobrý den pane HENEK, pane STONIŠ,
    Jako redaktoři jste jistě úžasní!!!
    Můžete mi prosím jen odpovědět na pár otázeK?
    vezmu to popořadě jak Jste se ptali naší milované vrchní komoušky:
    Otázka první: hele páni novináři a redaktoři – všimli Jste si toho že Vám na tu otázku neodpověděla??? Jen Vám prezentovala své názory na jiné téma… jistě jste gentlemani a tak Jste na odpovědi na svou otázku netrvali – jako další novináři a redaktoři, kteří zpovídali např. ZEMANA… ale to že jste si toho nevšimli svědčí o Vaší mimořádné novinářské etice… děkuji…
    Otázka druhá: hele páni redaktoři všimli si toho kdo z těch (jak tvrdí KONEČNÁ) válkou rozvrácených zemí jako je Irák, dnes čerpá ty suroviny a zdroje??? Komu se teda ta válka tak hodila??? Všimli si voni redaktoři že USA to fakt nejsou??? Ale v pohodě – klidně jí vo tom necháme pidnat kecat a lhát… ale to Jste fakt antikomoušký frajeři!!! Vezmu Vás na pivo!!!
    Otázka třetí: tak to je fakt komedie že… „komu patří dnes už neohadnutelná rozloha ukrajinské země??? No podle Ruska to patří Rusku… škoda že si toho KONEČNÁ a antikomunisti HENEK a STONIŠ nevšimli… tak co klucí??? Kdo si tu Ukrajinu „ROZPARCELOVAL??? Fakt to byli USA??? Já se jen ptám… že Jste se jako správný novináři a redaktoři nad tím ani nepozastavili… – no jasně Jste antikomouši každým coulem co… takže jí tady beztrestně necháme ty pindy a lži a kecy troubit do světa… ne ne ne = nebude jí odporovat… Jsme přece HENEK a STONIŠ a jako správný antikomouši jí necháme ty nesmysly projít bez jakékoli korektury… podle toho se pozná že jsme v redakci nejvíc ANTI…
    Hele jestli Jste vy DVA ty největší antikomouši v redakci… no tak kam se hrabe Rudé Právo a podobně!!!
    Pokud chcete reagovat – jsem Vám kdykoliv k dispozici… třeba se poučím o „moderní“ novinařině… = takové té co není agresivní a každého si nechá lhát a pindat a kecat do ucha a ani se nad tím nepozastaví…
    Máte odvahu si udělat rozhovor s někým komu se Vaše „novinářské“ pokusy nelíbí??? Pojďme do toho… já se fakt nebojím si udělat ostudu… a věřte mi prosím, že umím uznat relevantní a logická fakta… (mám IQ143)… a souhlasím i s tím že relevantním a logickým faktem je dělat reportáže tak, aby Jste měli co největší okruh čtenářů (o peníze jde až v první řadě že) podobně jako vydavatelé placení z okruhu oligarchů…
    Jen mi to prosím řekněte na rovinu – i to je známka inteligence… (stačí soukromě)
    Pokud ale bez jakýchkoliv komentářů a doplňujících dotazů necháte KONEČNOU a nebo KOHOKOLIV prezentovat zcela zjevné lži pindy a kecy…
    To si Vás asi fakt vážit nemohu…
    Omlouvám se
    Jiří MOC

    1. A ještě drobnost:
      Liberty Ostrava
      tu v roce 2003 privatizovala vláda pana premiéra ŠPIDLY… (zdroje jsou) …
      tak jaký vliv na to měla současná vláda paní komunistko KONEČNÁ??? A co na to páni redaktoři??? = NEJVĚTŠÍ REDAKČNÍ ANTIKOMOUŠI MLČÍ JAK ZAŘEZANÍ!!!

      kluci – tohle fakt není to novinařina… tohle je PíáR…
      komunistický…
      Mohli by Jste mne prosím seznámit s těmi lidmi, kteří mají pocit že Jste největší antikomunisti v jejich okolí??? To bych opravdu rád potkal!!!

Napsat komentář